donderdag 23 juni 2016

Lekker vroeg

Vanochtend moest Frits vroeg weg en ik werd uit mijn bed gepest door de warmte. Het zag er goed uit buiten, dus ik schoot meteen in de kleren en liep om vijf over zes het pad af voor mijn dagelijkse rondje. En dat is héérlijk, zo 's ochtends vroeg. Ik werd meteen al getrakteerd op de illusie dat we vlak bij de bergen wonen. Ik geloof nog graag in sprookjes en mijmer vaak weg bij zo'n lucht. Waarom ben ik uitgerekend in die platte pannenkoek Nederland geboren?

Zo 's morgens vroeg ruikt het overal heerlijk naar bloemen. Nou ja, daar waar tuinen zijn. In de "nije burt" is driekwart van de lommer vervangen door crematoriumkleurige grintbakken. In de allernieuwste buurt ( ik krijg het woord "Oudenborch" niet uit m'n strot, bij ons heet het gewoon nog "de sloop") is het nog allemaal bagger wat de klok slaat. Maar de dijk is prachtig. Ik heb de eerste stokrozen alweer gezien en ook de peertjes beginnen vorm te krijgen.

Nu even een lekkere kom havermout met een schijf ananas en misschien hebben de merels nog een paar aardbeien voor me overgelaten. Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten