maandag 25 juli 2016

Restverwerking

Even eens wat anders tussendoor.

Vorige week dook ik de diepvries in en kwam nog een paar bakjes (ongezoete) stoofpeertjes tegen. Ik heb een bakje ontdooid, de staafmixer erin gezet, en er toen ijslolly's van gemaakt. Zeer geslaagd en een gezonde traktatie met dit warme weer.
Vanochtend kwam ik in de koelkast een restje magere yoghurt en een restje Turkse yoghurt tegen. Moet ook even op.
Dus heb ik de restjes door elkaar gemikt, een eetlepel honing toegevoegd en een flinke eetlepel moccona.
Het mengsel weer in de antieke Tupperware ijslollievormpjes gedaan en ze zijn nu alweer bezig om lekkere ijsjes te worden.
In Nederland kom ik de combinatie van yoghurt en koffie nooit tegen. In Duitsland en Oostenrijk wel, en ik ben er gek op.
Toen was er nog een portie over.
Geen nood. Ik moest nog ontbijten.
De havermout deze keer even geroosterd in de koekenpan, samen met een lepel lijnzaad.
een kwart cantaloupe in partjes gesneden, en een paar walnoten toegevoegd.

 Dat was een lekker ontbijt.

Nu nog even afwerken met wat restjes groenten. Een salade tussen de middag bij een boterham,  en vanavond een volkoren pizza :-)







1 opmerking:

  1. Zo ji bent lekker bezig, ik heb eigenlijk nooit restjes, zeker nu ik zo strak boodschappen moet doen 😊 Maar die ijsjes zijn wel een goed idee.
    Liefs Ria 🌞;0))

    BeantwoordenVerwijderen